De opdracht

Hoeveel incidentele donateurs kunnen wij voor jou inspireren om een doorlopende, maandelijkse machtiging te geven? We omschrijven hier hoe zo’n opdracht er uit kan zien. De cijfers en percentages zijn gebaseerd op een werkelijke opdracht die wij voor een van onze klanten hebben uitgevoerd.

Wat hebben we gedaan?

We kregen een bestand van 29.837 adressen aangeleverd. Hieruit hebben we een basisselectie gemaakt van donateurs die de afgelopen 24 maanden minimaal één keer 10 euro of meer hadden gegeven. Binnen deze adressen hebben wij een verdere selectie gemaakt, voornamelijk gebaseerd op RFM-index (giften hoger dan 10 euro) en op basis van adressendichtheid, zodat de relatiebeheerder zo weinig mogelijk reistijd heeft. Dit noemen wij datagedreven huiswerving. Dit werkt anders dan reguliere deur-aan-deurwerving, waarbij vaak geen verdere selectie wordt gedaan en de resultaten lager uitvallen.

Wat is het resultaat?

Van de adressen die we tot nu toe (in 4,5 maand tijd) hebben bezocht was iets meer dan de helft niet thuis of deed niet open. Dit percentage ligt relatief hoog, omdat het een jongere groep donateurs betreft. Normaal ligt het dichte-deurpercentage rond de 45%. Van de donateurs die we tot nu toe hebben gesproken heeft 20,63% een doorlopende machtiging ingevuld. Het overgrote deel van hen maandelijks: 82% met een gemiddelde gift van € 77,03.

De opdracht loopt nog, we verwachten minimaal nog zo’n 500 doorlopende machtigingen te kunnen werven.

 

Deze datagedreven huiswerving heeft een uitzonderlijk lage uitval in vergelijking met reguliere deur-aan-deurwerving. Zeer weinig donateurs zeggen hun machtiging weer op. Dit zien wij bij al onze klanten. We compenseren deze uitval voor al onze klanten bovendien door gedurende de eerste twee maanden tegelijkertijd nieuwe donateurs te werven.

 

Wilt u de mogelijkheden bespreken voor de inzet van Socialtalk voor uw organisatie?